torsdag 28 juni 2007

Diskställ

Det är inte de vackraste och dyrbaraste sakerna som gör mig gladast. Ni vet de där sakerna man har ståendes i ett skåp eller på en hylla för att man är rädd om dem, de sakerna som bara fungerar som prydnad och som man aldrig törs använda av rädsla för att ha sönder dessa dyrbara ting. Nej, de vardagliga sakerna, de där man använder och ser varje dag, det är dem man borde välja mer med hjärtat!

Ett diskställ finns väl i nästan varje hem, även om vi har diskmaskin så blir det lite handdiskat ändå. Då kan det ju vara kul att ställa porslinet i ett vackert ställ som detta från Madame Stoltz! Jag kunde inte låta bli! Gillade det inbyggda bestickstället och zinkfatet under för att samla upp vattnet. Denna vardagssak gör i alla fall min vardag lite vackrare!


Kram M

23 kommentarer:

  1. Åh vad fint! Har märkt själv att jag gärna kollar in såna där diskställ. Nu kommer dina diskstunder att bli mycket mycket trevligare!

    SvaraRadera
  2. Åh vilket underbart diskställ! Passade mycket bra till dina vackra tallrikar;)

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen underbart... bara detbästa nog duger åt det där porslinet och glasen :-)!

    SvaraRadera
  4. Visst är det så som du säjer att det är de saker man använder varje dag som man borde välja med hjärtat.
    Så brukar jag tänka med...vardagen blir så mycket roligare då.
    Verkligen fint ställ du köpt!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Ja, det er sant det du sier :-)
    Kjempe fin oppvask tørker du har kjøpt :-)

    SvaraRadera
  6. Jag håller med. Jag har suktat länge efter det där diskstället:-) Men har dock inte köpt det (än?).

    SvaraRadera
  7. Det var riktigt snyggt! I mitt framtida kök, när de nikotingula 80-90-talsluckorna brinner som allra bäst på skrottippen...då skall jag slå till på ett sådant där : )

    SvaraRadera
  8. Nydelig blogg du har. Kommer garantert tilbake. Snakkes.

    SvaraRadera
  9. Det var riktigt fint!
    Här hemma har jag diskmaskin och inget diskställ alls. De få grejor jag diskar för hand torkas ur och ställs tillbaka i skåpen.
    Eller en och annan karott får självtorka på den lilla diskbänken.

    I stugan däremot har jag diskställ. Ett fult från IKEA. Vet dock att de har ett finare att köpa, men detta var ju ännu finare!!
    Får kolla runt och se om det finns häromkring....

    Susanne

    SvaraRadera
  10. Men så mysigt!! Håller med, det är detaljerna som sprider glädje! Ha en bra dag. kram/milly

    SvaraRadera
  11. Vilket underbart diskställ! Så otroligt fint! Ha en toppenskön helg! KRAM

    SvaraRadera
  12. Ja, jag håller verkligen med! I dagens slit och släng samhälle, så köper vi ex. ett billigt vardagsporslin som vi trivs "sådär" med, medans vi köper ett dyrt finporslin som vi verkigen gillar och så har vi kanppt fram det en gång per månad!
    Jag är helt inne på din linje. Köp det du verkligen vill ha och använd dina grejer, jag tror att det är det billigaste och trevligaste lösningen i längden.

    SvaraRadera
  13. Diskställ kan ju verkligen va fula men det här var nog bland de finaste jag sett! Vill ha! :)

    SvaraRadera
  14. Fin blogg du har. Lustigt, precis en sådan korg (om det är från IKEA) med ljus i, som du visar i ett tidigare inlägg, har jag också mina ljus i. Och så har vi Ektorp soffor också, men i ljusbeige färg.
    Välkommen att titta in till min blogg om du vill!

    SvaraRadera
  15. Vilket fint diskställ, ett smycke för diskbänken ju!! Jag håller med, sånt där gör mej överlycklig också!! Ha en bra helg!! Mari.

    SvaraRadera
  16. Så fint diskställ du har kjøpt deg, virkelig stilig! Flott den kjolen du har bilde av i innleggget under, og jeg likte den nye sofaen din veldig godt. :)

    SvaraRadera
  17. Hej! åh vad fint, vi har ingen diskmaskin så jag behöver verkligen ett fint diskställ. Vad kostade och hur kan man få tag i ett sånt? kram

    SvaraRadera
  18. Superfint diskställ verkligen, det måste du vara oerhört nöjd med!?

    SvaraRadera
  19. Riktigt fint! Och jag håller med, saker man tycker om ska användas och inte stå och samla damm i ett skåp!

    SvaraRadera
  20. Et slik har jeg også gått å ønsket meg lenge. Har sett et på IKEA, men dette var nydelig. (tror ikke jeg blir foørnøyd med IKEA sitt etter jeg har sett dette bildet he-he)Må nok lete til jeg finner et slik som du. Flott tallerken også. Mamma var på loppis i dag og kom til meg med noen tallerkener med blåe roser på. De var nydelige. Utrolig så glad man blir for noen slike gamle tallerkener. Ha en kjempefin dag. Masse klemmer fra Elin:O)

    SvaraRadera
  21. Å vilket vackert diskställ! Jag är också på jakt efter ett fint diskställ för det står ju där på diskbänken alltid och jag använder mitt diskställ väl eftersom jag inte har någon diskmaskin. Får jag fråga vart du har köpt diskstället någonstans, hi hi... Jag såg det på Madame Slotz hemsida/katalog men finns det att beställa? Diskstället i den höga modellen var också jätte vacker. Kram Michaela.

    SvaraRadera
  22. Föll som en fura, för detta diskställ, liksom du. Men tyvärr var der inte så bra. Om du inte märkt det redan så roster det. Har klarlackat det två gånger men till sist så gav jag upp och sprejade det svart!
    Tack för en underbar sida!!!!!

    SvaraRadera