onsdag 28 november 2007

Underbar keramik

Kikar in en snabbis idag. Halsen är svullen och gör ont, sonen är också sjuk - inte roligt alls! Har ni några huskurer som fungerar att tipsa om? Honung lär ju vara bra!
Vid mitt besök hos Gruvgatan 13 i lördags köpte jag en underbar ljuslykta i keramik från Monica Johansson. Jag har spanat in dem ett tag och nu fanns många olika mönster att välja på! Tanken är att köpa en då och då, eftersom den kostade några hundralappar! Den fanns även i form av en blomkruka, men den vågar jag inte köpa, så mycket pengar och så ömtålig, det kan bara sluta illa härhemma! För tillfället används ljuslyktan som liten kruka till en hyacint - VIT såklart!


Kram M

27 kommentarer:

  1. Dom är jättefina dom där ljuslyktorna! Påminner mycket om mitt fat som vi fick i bröllopspresent! Hoppas ni känner er bättre snart! Skickar en krya på er kram!!

    Kram madde

    SvaraRadera
  2. Hihi, återigen smider vi samma planer. Jag skulle inte ha något emot att ha ett helt gäng av dem.

    Krya på er!

    Gurgla i listerine, ångbad!

    SvaraRadera
  3. De lyslyktene er skikkelig fine. Har hatt et lite øye på dem en stund jeg også. :) God bedring til dere begge to! Lag deg en god kopp te med honning!

    SvaraRadera
  4. Har sett dem i en inredningstidning, helt underbara. Krya på dig!

    SvaraRadera
  5. Vääääldigt fin!!!

    Ha en fin dag!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Ljuslyktan passade ju bra som kruka! Jag tycker också hennes saker är underbara! Dessutom har hon ett väldigt fint namn ;-) (gissa vad jag heter)

    SvaraRadera
  7. Oj men åh vilken vacker lykta!! Och så fin även som kruka :)

    Hoppas ni piggar på er snart! Härligt att kunna va ute och njuta lite av det vackra vinterlandskap som äntligen är här!

    Ha en fin dag!

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  8. Väldigt fina de där...skulle vilja ha!!!
    krya på dig och sonen oxå

    SvaraRadera
  9. Gnyyyyy....

    Fy vad orättvist. Vill också haaa...har velat ha en sådan hur länge som helst nu, men inga återförsäljare så långt ögat kan nå. :-(

    SvaraRadera
  10. Åhh, så underbar. Den skulle passa jättebra hemma hos mig:-)
    Krya på Er. Ha det gott

    SvaraRadera
  11. Såå fin den är din lilla ljuslykta.. Hoppas ni har kryat på er och mår bättre nu..

    Så ha en mysig kväll

    SvaraRadera
  12. Jättefin "hyacintlykta!

    Här kommer mina tips vid förkylning:
    - Blanda riven ingefära (skalad förstås) med pressad citron och lite honung. Drick en sådan drink om dagen
    - Ät färsk vitlök varje dag. Jag brukar tärna den och svälja med saft, ungefär som när man tar en värktablett
    - Sov mycket
    - drick mycket vatten

    Krya på er!

    /Caroline

    SvaraRadera
  13. Huskur som fungerar?
    Jaaaa, jag kör med echinacea droppar finns i hälsokosten och fungerar superbra, man tar dem så fort man känner att förkylningen är på gång för bästa effekt. det finns en variant av dropparna som heter echina guard som säljs på apoteket de har jag inte provat men borde ju fungera lika bra de också, samma verksamma ämne :-) (men apotekets är dyrare)
    Om du är reumatiker eller har många allergier t ex mot blommor så ska du inte använda dropparna. Dropparna görs av rudbeckia...
    Ska själv gå och ta lite droppar nu då jag vaknade nyss med halsont och kliande ögon... :-(

    Ljuslyktorna är helt gudomligt fina! Jag har suktat länge efter såna jag också. Gärna ett helt gäng! Men som sagt de är ju inte alldeles jättebilliga direkt ;-)

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  14. Ja, visst är de vackra dessa keramik kronor.

    Ha det så gott!
    miamaria

    SvaraRadera
  15. Åååh dem ljuslyktorna är sååå fina... jag vill också haaaaaa :) Hoppas du kryar på dig! Kram kram

    SvaraRadera
  16. Ville bara säga att jag älskar din blogg! Verkligt fina bilder, så inspirerande! :)

    SvaraRadera
  17. Underbar ljuslykta som är lika fin med hyacint i ju!! Har njutit av dina vackra bilder och ditt fina hem här på bloggen en stund. Ditt köksfönster med "hjärtljusstaken" är bara sååå vackert!! Extra fint också med vitt vinterlandskap utanför:-) Här har tyvärr snön regnat bort nu igen. Hoppas vi får ny till 1:a advent!! Önskar dig en riktigt härlig och fin 1:a adventshelg!!
    Kram

    SvaraRadera
  18. Ja jag var där igår och pillade lite på en sådan liten kruka men ack såå dyr. Nä det fick bli lite annat smått och gott, jag kanske kan önska mig i julklapp.../linnea-maria

    SvaraRadera
  19. Å,å.. så fin den är, det är ju något visst med keramik.
    Ingen dum idé att spara till fler , heller:)
    /S

    SvaraRadera
  20. Hej
    supersöt och vilka urfina tapeter sen!
    Kram från Kicki
    på Countrystyle

    SvaraRadera
  21. jag var på stan igår med en förkyld vän. Hon drack mörk choklad med chili! Det sa hon var bra för hennes hals. Kanske något att testa. Jag tror den var gjort på mörk choklad, baristamjölk och smått hackad chili. Jag provsmakade. det var jättegott :)

    SvaraRadera
  22. Hejej
    Det var länge sen jag var in här hos dig. Du påminner mig om att jag ska köpa hyasinter, vita i år, förra året var de ljusblå och rosa, passade inte alls...
    Tack
    Annmarie

    SvaraRadera
  23. Jätte fin ljuslykta. Alltid lika intressant att kika in hos dej.
    Huskurer? Blanda lite salt i ett halvt glas med vatten och gurgla.
    Drick mycket varmt, t.ex vinbärssaft.
    Vitlök är lättast att äta om du hackar och lägger på knäckebröd. Göm det med under något pålägg går det ännu lättare. Visst, jo man stinker efteråt, men det är bra. Värk medicin hjälper också mot ont i halsen.
    Krya på er och ha en trevlig lilla jul!

    SvaraRadera
  24. Jättefin!
    /B
    www.lyckligagatans.blogg.se

    SvaraRadera
  25. Den där är underbar, funderar på en likadan till oss.. kram!

    SvaraRadera
  26. This is the right site for anуbody who really wants tο understand this toρiс.
    Υou гeаlіze a ωhole lot itѕ almoѕt tough to
    argue with you (not thаt Ι personally will neеd to…НaHа).
    Үou definitely рut a new spin on a topic that's been written about for years. Excellent stuff, just excellent!

    Here is my homepage ... kay-daemmer.de

    SvaraRadera