lördag 19 januari 2008

Lite shopping!

Tog en tur till staden idag med min syster, mamma och systerdotter. Vädret varierade mellan snö och regn och frågan är vilken årstid vi egentligen befinner oss i!

Affärerna ger inte heller något direkt svar på den frågan, julartiklar blandas med några få vårliga detaljer - jag hade önskat mer av det sistnämnda, men som sagt jag brukar vara rätt tidig med årstiderna.

Har länge önskat mig dessa fina mått från Lisbeth Dahl. Fina nyttoprylor gör vardagen lite roligare, tänk er att mäta upp socker eller mjölk med dessa. Även denna fina ram från densamme inhandlades. Ett fotografi på sonen ska få pryda den, gillar prickarna!

Cult-design har en del guldkorn även om det är aningen för modernt för mig. Denna nappförvaring var en nyhet. Krukan har fyra olika motiv och jag gillar sidan med apan bäst! Nu kanske vi äntligen kan få lite koll på våra nappar (sonens :D).



Imorgon ska de sista detaljerna komma på plats i badrummet, är så nöjd!

Kram M

14 kommentarer:

  1. De där måtten har jag också länge önskat mig! Jättefina!
    /B
    www.lyckligagatans.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Perfekt blå nyans på ramen...ur fin som helst. Tänk dig att försöka beskriva den när man går till en garnbutik som jag försökte göra häromdagen. "Ehhh...en ljusare blå...näe...inte ljusblå...mer turkos...fast inte sååå turkos"
    Jag fick ge upp och gick ut med ett rött ullnystan mer som ett litet "måsteköp" efter att jag trasslat med henne så. :-) De där milda färgerna är så svåra att hitta på garner tycker jag. Där är det mörkblåa mörkblått och rött är rött och gult är gult...punkt slut liksom.

    Nappförvaringen var söt faktiskt fast jag är också lite tveksam till det lite trendigare snittet på dem, men det var ju ändå en söt liten apa och apor kan väl aldrig bli för trendy eller för retro? ;-)

    En apa är en apa är en apa - i alla fall för barnen som har sina älskade snuffsar där i.

    Kram Bea

    SvaraRadera
  3. Underbara mått som jag verkligen inte skulle tacka nej till.....

    HA´en skön kväll!
    Miamaria

    SvaraRadera
  4. Hihi, måtten är jättefina. Har du sett i min blogg :-D .

    SvaraRadera
  5. den nappasken/hållaren är bara så kul, en sån köpte jag så sent som förra veckan och planen är att dem ska ligga där I...inte drälla överallt...maje...får se hur det blir med den saken! *fniss*

    trevlig lördag!

    SvaraRadera
  6. Jag är helt med dig, både vad gäller mått, den ljusblå nyansen som jag tror att bara Lisbeth Dahl lyckats få till.

    Nappförvaringen från Cult var en nyhet, så fin! Fast deras monter på Formex var trååååååkig (eller så har jag blivit ohyggligt kräsen!).

    *kram*

    SvaraRadera
  7. Underbara mått - får mig att tänka på Nigella´s sortiment.
    Håller med dig - svårt att veta vilken årstid det är egentligen. Hos mig blommar rosor, vintergäck, tovsippa mm. Ja, persilja och sallad hämtar jag fortfarande i köksträdgården. Men vintern kommer säkert i februari och mars. Förra året i mars var vi insnöade i flera dagar. Det gäller förstås att vara tålmodig ...*fniss*.
    Kram Randi

    SvaraRadera
  8. Fina saker! Nappbehållaren var rolig idé! :)

    SvaraRadera
  9. Åhh, en sån rosa ram vill jag ha!
    Måste kollas upp.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Vilka fina saker du har shoppat. Gillade speciellt nappförvaringen.

    Ha det bra!
    Kram Lina

    SvaraRadera
  11. De där måtten står på min önskelista också! Får man nyfiket fråga var du köpte dem! Vore så tacksam....Fortsatt skön helg! Kram!
    mail...underenvind@telia.com

    SvaraRadera
  12. Vilka fina mått! Vill ha!

    Ha en bra dag!
    Kram Ulli

    SvaraRadera
  13. Jag tycker att lampan som tillhör nappförvaringen var jätte söt också!!
    Fina saker du har köpt!!

    SvaraRadera