torsdag 15 januari 2009

Barnhörnan



Idag är en deppig dag, min bil är sjuk, riktigt sjuk. Det kommer kosta massor av pengar och ta lååång tid tills den blir frisk igen. Så här sitter jag, sjukskriven med foglossning och utan bil, tycker såååå synd om mig själv! :-(

Något som brukar kunna pigga upp lite är att drömma mig bort i inredning en smula. Jag drömmer om vår kommande utbyggnad där jag äntligen ska få inreda barnrum! Tills dess har vi en liten barnhörna i vårt sovrum. Det mesta känner ni nog igen. Trälådorna är nya, Ivar från IKEA som jag målat vita, satt hjul på och textat KLOSSAR och BÖCKER. Det sistnämnda är en stor favorit härhemma. Ni har väl inte missat sötaste böckerna om Kotten av Lena Andersson?

Kram M


(Tack för alla kommentarer i förra inlägget! Den söta kannan är från Nittsjö Keramik och ett elevarbete. Måttsatsen är köpt i Falun hos Kuckelikana för ett år sedan, tror jag tog sista exemplaret dessvärre.)

42 kommentarer:

  1. Vilken jättemysig barnhörna du har gjort...:)!! skulle oxå vilja inreda ett barnrum,men jag har inte nån bebis på gång...får nog börja i den änden....:)
    Kram från Jennie i Mora

    SvaraRadera
  2. Jättefint i barnhörnan! Det ser ju ut som ett helt barnrum där. Jag älskar barnböcker fortfarande :) Min favorit är 'Nämen, Benny!' Skrattar högt varje gång... Kram, Tina

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Villket fint rum, nu fick jag inspiration till vad jag ska göra idag!!! Tänkte vara lat och inte göra någonting, men detta var så sött... Roligt!

    Hoppas att du inte har det för jobbigt med foglossningen - vet hur hemskt det kan vara (tvillingar)!

    Ha en mysig dag

    Angelica

    SvaraRadera
  4. NEj men fy vad trist! Att lägga pengar på bilar är bland det tråkigaste man kan göra...

    Underbara bilder från barnrummet :)

    Kram,

    Anna

    SvaraRadera
  5. Hej!Så fin barnhörna du har! Vart har du hittat den fina sängen? Den är verkligen jätte fin!Man får tycka synd om sig själv ibland och jag håller med om att det är synd om dig med bil å allt! Hoppas att det löser sig snart! Kram från en nyare läsare! ♥josefin

    SvaraRadera
  6. Mysig barnhörna! Men trist att lägga pengar på bilen, när det skulle vara roligare att lägga på inredning..
    Vet inte om Tommy skulle hålla med...hihi;)

    När ska ni bygga ut? Är det planerat under året?

    Susanne

    SvaraRadera
  7. Mysigt värre!
    Tycker synd om dig, men tänkt på vad som väntar - total lycka av ett litet barn!
    Tänkte höra hur ni hade fäst dörren i sängen????

    SvaraRadera
  8. Stackare som har foglossning OCH sjuk bil...
    Vi har varit utan vatten hemma i tre dagar, DET tyckte jag var jobbigt.Fast det är löst nu...

    Hur mår magen annars? Jag ligger som du kanske minns bara tre dagar före dig. Har idag 91 days to go... Visst är det mysigt (förutom foglossningen då)?

    Kramar till dig!
    Camilla

    SvaraRadera
  9. Så fin barnhörna:)
    Styrkekramar från en som också går och väntar, nu i vecka 40!

    Kram Katariina

    SvaraRadera
  10. Bilar måste nog var den tråkigaste utgiften som finns, dessvärre är man beroende av dom! Mysig hörna lilla A har, där måste han sova gott!

    Hoppas allt känns bättre snart!

    Stor styrke kram ifrån mig!

    SvaraRadera
  11. Du vet att allt kommer att ordna sig, det vet jag. Kramar på dej min älskade syster.

    SvaraRadera
  12. Tänk om man ändå hade en JUNO...
    Så fint det var i rummet.
    Tråkigt det där med bilen, inte direkt det man vill lägga
    pengarna på. Usch, usch...
    Hoppas det ordnar sig...
    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Oh, det var då den allra ljuvligaste barnhörna, man kunde tro att det vore ett helt rum. Jättefint!!

    Stackars dig och stackars din bil!

    Kramar!!!

    SvaraRadera
  14. Ljuvligt fin barnhörna, me like!

    kram

    SvaraRadera
  15. Älskar din barnhörna, längtar faktiskt tills jag själv får inreda en.. =)
    Tråkigt att bilen inte mår bra.. Du får tänka att allt har en mening, det var inte meningen att du skulle köra den nu på ett tag..
    Trevlig helg!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  16. Stackars dig som har foglossning, hoppas det blir lättare längre fram (det blev mina). Såå söt barnhörna, det blir verligen supermysigt med barnböcker, tycker jag. Mvh L

    SvaraRadera
  17. Underbart fin hörna! Massor härliga saker!!
    Stackars dig, varken foglossningar eller bilen låter speciellt roligt :-(
    Krya på dig!!!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  18. Ville bara säga att du har nått hos mig...
    Då du är en stor ispirationskälla för mig.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  19. Åååå vad fint du gjort i barnhörnan, jag har också en barnhörna fast inte alls lika fin, dags att sätta igång och fixa och dona tror jag :-), du inspirerar!!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  20. Vad mysigt allt ser ut...nästan så man vill ha smått igen....fast som 44 åring är det väl bra sent hihi
    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  21. Lika gulligt att se dina foton varje gång. Tråkigt med bilen.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  22. Superfin barnhörna! Och böcker är ju faktiskt bland det finaste som finns i inredningsväg :-)

    SvaraRadera
  23. Åhh, vilken härlig liten barnhörna :) Jätte fint! Så där vill jag också ha det, när jag får en liten bebis :)

    Ha en jätte bra kväll.
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  24. Barnehjørne eller ikke...dette var jo helt nydelig da ;) Men nå det er sagt: jeg gleder meg allerede til bildene av barnerommet du skal innrede i fremtiden!!!

    Kjempeflotte ting og fine bilder. Syns bøkene var så flotte! Og maileg er jo bare helt utrolig sjarmerende ;)


    Ønsker deg en flott helg!

    SvaraRadera
  25. Åh så tråkigt med bild vi kvinnor är lite beroende av detta fordon. Spännande att inreda ett barnrum det är ju hur kul som helst.
    Ha det bra.
    Kramis Tess

    SvaraRadera
  26. Vilken söt barnhörna. Önskar att vi hade barn så man kunde pyssla med sånt...

    Kram Mia

    SvaraRadera
  27. Jag vill ge dig en UTMÄRKELSE!
    Kika in på min blog
    www.svammelomys.blogspot.com
    så får du den!

    // Kram, Wilma

    SvaraRadera
  28. Hejsan! Vilkan mysig barnhörna du har gjort! Gud vad tråkigt med foglossning, det är verkligen pest. För mig spelade det ingen rolll om jag hade bil eller inte, för jag kunde inte ens sitta ner... Ja ja som tur är är den tiden förbi ;). Hoppas du har det lite bättre.

    Ha en bra dag!

    Kram M

    SvaraRadera
  29. Usch, lät inte kul alls :( Hoppas bilen kryar på sig snart :) Underbart fin hörna i sovrummet! Kan bara tänka mig hur fint ett helt barnrum kommer att bli. Ljuvligt! Trevlig helg!

    KRAM

    Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

    SvaraRadera
  30. Bilar som krånglar tar verkligen energi...foglossning likaså...
    Tur att inredningstankar fyller på energiförrådet! Du har gjort så fint i denna hörnan så jag kan bara tänka mig hur fint det kommer att bli i ett helt rum!
    Kram

    SvaraRadera
  31. Hej på dig!

    barnrumet är ju ljuvligt mycket fint!
    Hoppas att du mår bra och att du njuter av helgen som är på intåg kram Tina

    SvaraRadera
  32. Hej på dig!

    barnrumet är ju ljuvligt mycket fint!
    Hoppas att du mår bra och att du njuter av helgen som är på intåg kram Tina

    SvaraRadera
  33. Mycket trist med bilen, förstår att du måste känna dig låst med tanke på foglossning!
    Jag tänkte tipsa om en annan underbar bildillustratör och författare nämligen Catarina Kruusval, som skrivit böcker om Ellen. Lena Anderssons bilder är underbara. Jag skulle vilja ha Kottens kök! *fniss*
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  34. underbart vackert!
    Texten på backarna är helt ljuvlig.

    kram från Jea

    SvaraRadera
  35. Söta bilder! :) Även jag drömmer om att kunna inreda ett barnrum. Väntar åxå aprilbebis. :)
    Usch, foglossning är INTE kul. :(
    Lycka till med graviditet och allt annat! :)

    SvaraRadera
  36. Så ofta jag tittar in till dig o tänker...att vi har så mycket lika saker. Men så är det väl, man klickar på samma saker vissa mskor!!! Fint är det tycker jag!!!!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  37. Åhh, så FINT! Håller som bäst på att fixar till lillemans rum, hoppas det åtminstone blir hälften så fint. Bilder kommer väl på min blogg såsmåningom, men det tar nog ett tag till innan det är klart...

    SvaraRadera
  38. Så supersött! :)
    Jag ska snart börja inreda vårt barnrum men först måste det rensas rejält och eftersom jag är i vecka 36 och rummet för närvarande även tjänar som tvätt och strykrum tar det tyvärr lite tid... Jag lägger till dig i min bloglista så jag får se hur ditt barnrum blir och kanske sno några idéer ;)
    Ha en skön helg! :)

    SvaraRadera
  39. Så fin barnhörna, helt underbar!
    Hanna
    blommorifonstret.blogspt.com

    SvaraRadera
  40. Sängen finns på http://www.anglagallerian.com

    SvaraRadera