onsdag 19 augusti 2009

Förälskad i Chloé



Jag blev lite smått förälskad i GreenGates nya kollektion i höst och då speciellt i Chloé. Mönstret påminner mig om min mormor, det känns lite sprött och gammaldags. Jag älskar verkligen vårt vita kök, det är så enkelt att med hjälp av några detaljer förändra stämningen i köket. Jag tycker mycket om vackra kökshanddukar, det är vardagslyx och sådant gillar jag!

För några år sedan skulle jag nog aldrig komma på tanken att lägga några hundralappar på diskmedel, men nu är jag smått beroende av vackra flaskor och underbara dofter. Mitt nya kommer från Greengate och heter Grandma´s kitchen, kan det passa bättre?! Dessutom doftar det friskt av äpple! Ni hittar alla mina fina inköp hos Elsas Hem!

Kram M

47 kommentarer:

  1. Så snyggt kök du har. Jag förstår att du älskar det!Har sett GreenGates nya höstkollektion i ett par bloggar nu och blir riktigt köpsugen...

    SvaraRadera
  2. Så vackert du har det i köket!
    ~Marita~

    SvaraRadera
  3. Superfint!!! Jag är inte förvånad över att du är en bland topp 10-bloggarna!!! GRATTIS!!! Du har en underbart fin blogg. Jag läser den ofta, kollar in alla inlägg och njuter av dina fina bilder!!! Du är ju "Jordgubbar med mjölk", den kända bloggen!

    Kram L-L

    SvaraRadera
  4. Superfint, jag är likadan. För några år sedan skulle jag aldrig komma på tanken att handla diskmedel flera hundra... men nu dregglar jag över alla fina flaskor och goa dofter...

    Köket är suuuuperfint, vi har precis beställt ett nytt kök till vårt renoverade torp. Vita lidinöluckor, vit stenmönstrad laminatbänk och Domsjö porslinsho.... längtar tills det kommer!

    Du har en jättehärlig blogg!!!

    SvaraRadera
  5. Kjempefint GG, jeg har ikke fått sett de nyehøstmønstrene "live" ennå, men har på følelsen av at vesle babyen i magen heeelt sikkert kjøper noe flott til mammaen sinnår hun komme rut ;) Hehe.

    SvaraRadera
  6. ååh vilket kök! Såna hyllor ska jag också ha i mitt framtida kök i mitt framtida stora hus :)

    Underbar blogg!
    Tack!

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Härlig och inspirerande blogg.
    Har precis startat upp en inredningsblogg och är så ny och vet inte alls hur man marknadsför sig.....
    Ha det gott!
    AC

    SvaraRadera
  8. Så himla fint du har i ditt kök!
    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  9. Ditt kök är verkligen luvligt!Gillar dom blommiga detaljerna.
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Erat kök är underbart! Ska ta och testa GreenGates diskmedel nästa gång. Har använt det från Maison Belle i flera omgångar nu och det doftar ju också underbart!

    Ser att vi har likadana diskställ från Madame Stolts : ) Ser ut som om du har svarta tassar under? Var har du fått tag i dem? Vi har precis renoverat vårat kök med en ekbänkskiva och den blir förstörd när diskstället står direkt på, blir svarta fläckar. Jätte tacksam för svar!

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  11. Hej hej!!
    Jag förstår precis vad du menar!! Nu kan jag inte ens förstå hur man klarade sig utan dessa saker som sätter guldkant på tillvaron.
    Tänkte också passa på att berätta att alla dina köksbilder hamnar i min inspirationsmapp inför kommande köksrenovering! Ni har ett helt underbart kök!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Tack så jätte mycket för tipset om tassarna på grytunderlägget från IKEA! : ) Jag tror jag vet vilket du menar. Ska dit nästa helg så då ska jag titta.

    Ha en fortsatt bra vecka och en trevlig helg!

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  13. Ja, läser alltid dina inlägg. Roligt att följa dit nya hem, tankar och förverkliganden! Den blir jätte fint och dit eget! Klockrent var dessa bilder ur köket, en riktig fröjd för ögat. Tack för att du delar med dig och inspirerar!

    Kram Jenni

    SvaraRadera
  14. Vitt är verkligen bästa basen! Lätt att förändra som du säger:)

    Det blir extra fint med vackra textilier och flaskor/skålar!
    Susanne

    SvaraRadera
  15. Härliga bilder! Och vilken fin diskho ni har.

    SvaraRadera
  16. Ditt kök är verkligen underbart, ett riktigt drömkök! Och Green Gates höstkollektion är superfin, är lite sugen på diskmedlet:)

    Ha det fint! Kram!

    SvaraRadera
  17. Hi!
    I just love your kitchen! And also the new Green Gate collection. And by the way, your blog is one of my favourites. Thank you for your lovely atmosphere!
    best wishes, Anu

    SvaraRadera
  18. Blir helt tagen av ditt kök, har än en gång visat sambon som nickar instämmande :) Hoppas det är ok att jag länkade till din blogg från mej :) Och måste passa på att säga TUSEN TACK för servicen av änglapållen! Brudparet älskade den och tyckte att det var pricken över i:et när jag berättade att den var lokaltillverkad :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  19. Jag ser mig aldrig trött på ditt fina kök tjejen.

    Inspiration när den är som bäst.

    Kram från mig
    Marit

    SvaraRadera
  20. Och jag är förälskad i ditt kök :)

    SvaraRadera
  21. Helt underbar kök, hur vackert som helst, kan inte bli finare!!! Och ja, Green gates höstcollection är verkligen ursnyggt, den där kannan med rosorna, gud va fin!!! Mari.

    SvaraRadera
  22. Det var jättevackert kära du. Som alltid på din fina blogg. Du har en fin känsla som gör det harmoniskt.

    Passar på att önska damen en riktigt trevlig helg.

    KRAM
    Jannice

    SvaraRadera
  23. Vilket underbart kök. Jag önskar verkligen att min gubbe var lika förtjust i den stilen. Han är mer en sådan som gillar modernt och fyrkantigt. Vissa har inte fattat någonting...=)

    SvaraRadera
  24. Man blir helt såld!
    Och den där kannan drog verkligen ögonen till sig, innan jag läste Green Gate så for det genom huvudet att kanske...och det var det ju. Vilken lyckad ny kollektion!

    Säger som alla andra, din blogg är sååå skön och fin och vacker och harmonisk att titta på!

    trevlig helg!
    Kram mariette

    SvaraRadera
  25. Vilket härligt och ljust kök. Öppna hyllor är sååå fint!

    Kram Ulrica

    SvaraRadera
  26. Jagb tycker så mycket om ditt hem..det bland det enklaste och vackraste som finns.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  27. Vilket underbart kök du har!!!! Helt LOVLEY! :) De öppna hyllorna är så fina! Ha en trevlig helg - kram E

    SvaraRadera
  28. Jag älskar vackra flaskor som ser gamla ut, gärna ljusa. DÅ kommer köpbegäret! :)

    SvaraRadera
  29. Åh vad fint du har det! Och jag förstår dig helt och hållet vad det gäller dyra diskmedel...själv vill jag inte ha en vanlig disktrasa längre utan köper alltid mönstrade, vilka så klar är lite dyrare. Man vad sjutton...det sätter ju lite (eller snarare mycket)guldkant på vardagen. Kramar Kikan

    SvaraRadera
  30. Utrolig lekkert kjøkken. Jeg elsker også dette Green Gate mønsteret så tror jeg må kjøpe noe snarest!

    SvaraRadera
  31. Och jag är förälskad i ditt kök :-). Så fint med det begie på hösten, jag väntar och väntar på mitt nya GG... Diskmedlet är verkligen underbart! Tack söta du ang mitt arbetsrum, ska bli jättespännande at se ditt fina sedan. Kram, Anette

    SvaraRadera
  32. Jätte fint kök du har. Titta gärna på mina handtryckta kökshanddukar.
    kram j

    SvaraRadera
  33. Underbara saker får in dom till butiken.Kram Tess

    SvaraRadera
  34. Åh vilket underbart vackert kök. Ska spara detta i minnet tills vi ska göra om på landet.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  35. Hej, oj vilken mängd av kommentarer! Jag skulle bara säga att -FÖRÄLSKAD I KÖKET DIN! Va fin fin fin! -Tiina

    SvaraRadera
  36. Köket ditt är så trivsamt och härligt,o vardagslyx behövs!

    Ha en fin dag
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  37. Kannan var otroligt söt! Lycka till med arbetsrummet, jag ska också spurta i mitt nu :) Kram, Tina

    SvaraRadera
  38. Det ser så hemtrevligt och mysigt ut på dina bilder. Köket är jätte fint och sakerna du visar passar ju kanon där.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  39. Det är så jag gärna vill ha det i mitt kök. Lantligt med öppna hyllor och med hjälp av accessoarer förändra och pynta..

    SvaraRadera
  40. Oj,Oj,oj! så fint kök du har!

    Kram Evelina

    SvaraRadera
  41. Hej vännen,

    Kan bara hålla med dig M. Ert kök är underbart!!!

    Söta nyheter i Chloé :)

    Kram/Jes ♥

    SvaraRadera
  42. Jag kommer nog att följa ditt exempel och införskaffa lite dyrt diskmedel....varför inte unna sig lite vardagslyx...! Jag blir i alla fall gladare av fina saker runt omkring mig än en av en dyr kväll på stan.

    SvaraRadera
  43. Hej!

    Så fint kök och härlig blogg du har!!!
    Ha en bra dag!

    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  44. Hej! Ville bara säga att jag älskar ditt kök! Så snyggt o fräscht!!! =) Får bli min inspirationskälla =)/Zandra

    SvaraRadera
  45. Förstår att du älskar ditt kök
    Blev helt salig!!!! /Prinsessan Leia

    SvaraRadera