torsdag 8 april 2010

Ritningar - del 3

Nedervåning

Övervåning

Hej vänner!

Här råder påsklov och rensning av uthus! Hjälp så mycket skräp som rymdes där (från förra ägarna)! Det har blivit några vändor till soptippen, resultatet och känslan efteråt är oslagbar! Ordning och reda, det är min melodi det! Jag har ett helt rum fyllt med projekt *fniss*, tänkte fota och visa er. Jag kommer inte vara utan hobby om kvällarna på många år framöver.

Minns ni att jag frågade er om råd tidigare angående vår utbyggnad/ombyggnad. Vi funderade på var trappen till övervåningen skulle placeras. Klicka här. Nu har vi funderat färdigt! Så här kommer det förhoppningsvis att bli. Jag är så glad att det blir ett litet extrarum på nedervåningen. Perfekt som kanske ett till barnrum :-), ett lekrum eller kontor. Min blivande man tycker det passar som gästrum, behöver jag säga mer...

Kram M

13 kommentarer:

  1. Det där är ju en kanon bra lösning!! Tror ni kommer trivas kanon så, det är alltid bra med trappan mitt i huset. Vår är i ena kanten och blir alltid i vägen på nåt sätt när vi nu tänker bygga ut och bygga om.

    Din brudklänning ser fantastisk ut, får en känsla av Carries klänning i SATC-filmen. Den var mer än vacker!

    Kaklet i köket hos er är ljuvligt, vad heter det?

    kram Annica

    SvaraRadera
  2. Åh det kommer bli superbra! Och skönt att få ha städat lite att det ska kännas så skönt i själen när man tagit tag i det ;o)
    Ha en finfin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  3. Underbar lösning det kommer bli jätte bra. Kika in det är tävling på gång. Kram Theres

    SvaraRadera
  4. Ser kanonbra ut tycker jag! Håller med om att ha trappan i mitten av huset är en bra idé.
    Hihi, blev nyfiken på dina projekt...alltid spännande att fynda i sina egna uthus ;)
    Sköt om er! Kram/A

    SvaraRadera
  5. Kommer att bli jätte bra!
    Så skönt att rensa och få lite ordning hemma också!:)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej
    ser ut som en smart lösning gissar att suddigummet varit flitigt i farten innan ni kom fram till detta!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  7. Ser jättebra ut! Hihi, förstår helt din mans synpunkt angående gästrummet, får se hur det blir då. :) Skönt att rensa och städa! Trevlig helg! Kram E

    SvaraRadera
  8. Ha, ha. Fattar vinken..känner igen det från hemifrån...fast det är rätt lätt att manipulera dom...

    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  9. Hej!!
    Hittade till din finfina blogg genom Allt i hemmets favoritbloggare!!
    Kommer gärna igen!!!

    Hälsningar Malin

    SvaraRadera
  10. Trappans plats blev ju kanon. Själv hade jag haft fyra sovrum uppe (ifall ni utökar familjen..) och så hade jag haft badrummet nere bakom trappen.

    SvaraRadera
  11. Hej där!
    Nu kommer snart ett brev på posten till dig..... men är du nyfiken kan du kika in på min blogg.
    Tack för hjälpen!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  12. Ser superbra ut! och jag kan nästan lova att det blir barnrum där några år först, för det är sååå skönt att ha ett rum för leksaker nere och inte behöva bära upp allt hela tiden som har en förmåga att i överflöd fraktas ner från barnrum på övervåningen =)

    SvaraRadera
  13. Mycket bra lösning, min favorit! Delar av den stora hallen och ger ett extra rum, perfekt :-)

    Roligt att höra att ni nu fått bygglov och att det SNART är byggstart. Så spännande!!!

    Kram
    Sara Small Town

    http://smalltownstyle.blogg.se/

    SvaraRadera