måndag 31 januari 2011

Tips!


Tapetprover kan användas till mycket! Dessa heter Elsa och kommer från Sandbergs.


Varför inte lägga i en låda?


Här har jag "provtapetserat" Albin rum. Jag tror tapeten kommer bli perfekt!

Tjohoo! Hoppas ni har en skön måndag!

Jag väntar på att mäklaren ska komma för att (förhoppningsvis) värdera upp vårt hus! En hel del har ju hänt som ni vet! Läget just nu är att alla väggar är på plats och isolerade. Nu väntar ytskikten i form av råspont och tapeter.

Min syster tipsade mig om en bra sida: maleributiken.se. Där kan man gratis beställa två stycken valfria tapetprover om en meter/st. Jag tror jag fick mer av varje som jag beställde. Den blårutiga kommer Albin att få i sitt rum, tyvärr fanns inte motsvarigheten i lager i rosa så jag valde en beige istället. Den har jag lagt i lådorna på mitt nyfixade skrivbord. Så det var dagens tips, tapeter kan ju användas till så mycket mer än bara på väggarna. Tex i en låda, baksidan av en hylla/skåp (mina vitrinskåp ska få lite), slå in paket med m.m. 

Så fort den rosa kommer in ska den beställas, de nästföljande proverna kostar nämligen bara 20 kr/st!

Kram M

16 kommentarer:

  1. Maleributiken.se är kanon när det gäller tapeter. Dom har ju så mycket dessutom :D Och klart man har beställt prover därifrån, perfekt att rama in och göra tavlor av :D Men det är ju rätt bra att hai lådor också, har jag inte tänkt på.. Jag skulle behöva klä in några hyllplan i "skafferiet". Då kanske man skulle använda sej av tapet.. hmm, får nog kika in i butiken och se om där finns ngt uppiggande :D

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vad fint det är med dom tapeterna!
    Sandberg har ju så mycket fina tapeter!

    Ha en fin måndag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Javisst är tapeter fantastiskt bra. Jag har massor av rullar sparade som jag använder till allt möjligt. Häromdagen klädde jag om ett par lådor. Bilder finns i min blogg.
    Jättesnygga tapetprover, det kommer att bli jättesnyggt! :)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Härliga tapeter! Och vilken inspiration jag fått nu när jag kikat runt på alla dina vackra inlägg o bilder.

    SvaraRadera
  5. Det kommer att bli superfint!! Vår röda tapet i vardagsrummet kommer också från måleributiken. Perfekt att man kan gå in och välja vilken färgskala på tapeten man söker..Lycka till med värderingen, det kommer säkert att gå jättebra!!

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga tapeter :)!
    Och vilken service!
    Ska genast kika in och titta vad dom har för fint.

    Kram Erika

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Det var så länge sedan jag tittade runt på din blogg så det har nästan kännts som lilla julafton nu när jag har hunnit ikapp med alla nya inlägg-så mycket fint du visar!
    Jag är själv helt tokig i tapetprover och har hur många som helst från Måleributiken. Jag bor ju i Stockholm och brukar handla alla mina tapeter där då deras sortiment är så stort. För en velpotta som jag så kan man dessutom boka en konsult som pejlar in vilken stil man tycker om och vad man är ute efter och som sedan visar ett antal förslag. Helt perfekt och man sparar många svettiga timmar på att titta runt i alla kataloger tills ögonen blöder. Problemet är bara att konsulterna är VÄLDIGT duktiga så man vill ju ha ALLA tapeterna de visar. Nåja, lite beslutsångest skall man ju har ;)
    Hoppas att du hittar en sysselsättning som får dig att brinna av lust och som fyller dig med energi,
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Javisst är Måleributiken bra! Jag klickade själv hem 4 tapetprover därifrån förra veckan, de är ju sjukt snygga! Och 20 kr är ju inget, jag skall komma på något att använda mina prover till, nu står de i sovrummet på en hylla och ser fina ut, det funkar det med!

    SvaraRadera
  9. Då tipsar jag lite också :) På Sandbergs hemsida kan man beställa 10(!) st gratis tapetprover, ca 70cm långa! Det är toppen! Har en hel del tapetprover ovanpå ett skåp, bara som prydnad :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Tack för tipset! Jättefina tapeter, den kommer bli super i lillkillens rum!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  11. Gud det kommer bli så fint!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  12. Vilket bra tips med tapeterna.
    Det känns lite roligare att få den stora valmöjligheten hemma i lugn o ro.

    SvaraRadera
  13. tack för tipset om tapetproverna, de kan man ha mycket roligt med... ser ut att ha gjort ett jättejobb med ert hus. jättefint

    SvaraRadera
  14. Fint! Jag är "tapetgalen" och gillar att fynda gamla bortglömda tapetrullar på loppisar.

    SvaraRadera
  15. SÅ HIMLA BRA TIPS!
    Jag har redan gått in och beställt fyra provbitar ur pips tapetserie. Tänkte pyssla lite i min dotters rum! Tusen tack gulliga rara du, det var verkligen dagens tips!!!
    Kram från Alexandra i Östersund

    SvaraRadera
  16. Snygga tapeter, bra tips det där, jag brukar bara göra tavlor av mina rester (även till mitt till och från projekt med att pimpa upp mitt gamla dockskåp).
    =)

    SvaraRadera