fredag 22 juli 2011

Månbord


Ett gammalt vackert månbord med uppfällbar skiva har fått flytta in!


Ramarna från IKEA ska bilda en fotovägg är det tänkt.
Måste bara få tid att sätta mig ner och välja ut vilka bilder som blir bra.
 Svartvitt eller färg?

Hej!

Idag har vi avklarat en utomhusloppis i regn, åska och blixtrar! Stackars stackars försäljare! När vi klev ur bilen slog blixten nästintill ner precis intill oss, riktigt läskigt! Det fick bli en snabb runda men inte lottlösa! Med hem fick ett vackert månbord följa, jag har letat efter ett sådant länge men de är så svåra att få tag på (i alla fall till ett rimligt pris). Jag har ännu inte bestämt hur det ska få se ut, men det lutar åt att det får vara som det är.

En liten barnpall fick också följa med hem, barnen hjälper gärna till i köket och då behövs något att stå på. Den passade riktigt bra in i den känsla jag vill ha i höstköket! Visar er senare!

Kram M 

15 kommentarer:

  1. Underbart bord! väldigt vackert som det är.

    SvaraRadera
  2. Vilket fint bord, kul när man hittar sånt. Vill också ha ett sånt. Och pallar är alltid bra att ha.

    SvaraRadera
  3. Jag är också på jakt efter ett sådant bord. De är ju så fina!

    Kram Daniela

    SvaraRadera
  4. Vilket vackert månbord du fått tag i!
    Jag har en massa foton som vi tidigare hade på fotolister. Nu skulle jag vilja göra en fotovägg med dem istället, men vet inte hur jag vill ha det än och man vill ju inte göra en massa spikhål i onödan.
    Jag gillar svart-vita foton, men färg kan också vara fint.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej! Vad länge sen jag skrev nåt här, ja t.o.m kikade in. Har haft fullt upp med annat. Besöken har haglat in och det tar sin lilla tid att lära sig att helt plötsligt bli mamma, men det är roligt också så klart :) Helt fantastiskt rent ut sagt.

    Vad fint månbordet är. Jag skulle vilja ha ett liknande alternativt ett klaffbord. Men den som söker ska väl till slut finna kanske. Och de ramarna från IKEA var söta. Nu längtar jag tills vi flyttar in i huset så man vet vad man kan köpa och inreda med sen. Jag får minsann hålla mig till tåls ännu. Knappt en månad kvar.

    Fortsatt trevlig sommar trots åskoväder. Det blixtrade och dundrade som bara den i natt. Riktigt läskigt emellanåt.

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  6. Super fint månbord- ja låt det vara som det är. jag letar oxå....Kram J

    SvaraRadera
  7. Jag röstar starkt för att du skall satsa på svartvita foton!!
    Kanske kan du till och med photoshoppa dem lite så de ser aningen "äldre" ut?


    KramKram

    SvaraRadera
  8. jätte fint bord, svart vita foton tycker jag är finast..här har också åskat och blixtrat en hel del i förmiddags.brrr! kram♥

    SvaraRadera
  9. Så fint, ett månbord står på min önskelista också :-)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Så himla fint månbord, där gjorde du ett fynd!

    Ja en pall, skulle jag å behöva, men vill ha någon fin, så att barnen som hälsar på mig når upp till handfatet osv.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  11. Så fint med bordet! Vackert med en fotovägg, jag hade valt svartvitt och något eller några enstaka i färg.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  12. Bordet är verkligen jättefint! Och pallar kan man absolut inte få för många av.
    Ha en fortsatt skön sommar!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Bordet är verkligen jättefint som det är.
    Ramarna passar så bra till den lite gamla stilen. Jag hade siktat på svartvita bilder med lite fotoredigering för att få en lite äldre känsla.
    // Malin

    SvaraRadera
  14. Vilket fint bord du hittat vännen :)

    Hoppas ni haft det bra sen sist.

    Kram M!

    SvaraRadera
  15. Älskar dom där ramarna men har inte köpt några för jag vill ha större 30x40 och 40x 50 jätte svårt att hitta snygga ramar i dom storlekarna. Svart vita kort blir nog vackert men om du har en vit vägg kan färgkort vara ett trevligt blickfång.
    Kram

    SvaraRadera