måndag 1 augusti 2011

Ombyte!


Lite ommöblering i köket. Kruka i trä i fönstret från IKEA,
passar lika fint inne som ute. Kaffebryggare från Mocca Master.


Kokböcker i fönstret är både vackert och gör köket levande tycker jag.


Favoritporslinet/vardagsporslinet nära till hands.


Loppisfyndad pall, riktigt gedigen och perfekt i köket.

Hej vänner!

Tack för alla grattis! Dagen firades med god mat, bubbel och sockling! Vardagen för en renoverande familj med andra ord :-)

Hoppas att ni haft en riktigt skön helg!

Nu är det bara en vecka kvar tills allvaret med arbete och dagis börjar igen! Men ärligt talat så ska det bli skönt med lite mer rutiner igen. Jag njuter verkligen av sommaren men känner mig ändå sugen på att ändra om för höst inne. Lite andra färger som grått och brunt får ersätta det blommiga. I köket har det blivit enklare och en aning stramare. Kaffebryggaren som jag tidigare inte gillat speciellt alls har nu fått kliva fram och jag gillar den faktiskt skarpt! Lite modernare känsla känns uppiggande! Bordet har fått snurra och vi har nu plats för flera när kökssoffan hamnar vid köksbordet. Ombyte förnöjer helt enkelt!

Kram M

5 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott till ett år, tiden går fort!
    Ser jättefräscht ut i köket och moccamastern passade fint där :) du som inte ens är kaffedrickare hihi ;)

    Vi har med Paolos böcker, hittar väldigt mycket inspiration där men du vet..jag är ju en pasta älskare ;)

    Stor krma till dig och din fina familj!

    SvaraRadera
  2. grattis till 1år, härligt!

    Och underbara bilder på underbart kök:)

    kram!

    SvaraRadera
  3. Det är ju så härligt med lite förändring! =D

    SvaraRadera
  4. Grattis till er 1-åriga bröllopsdag! :)

    Vad roligt med lite ombyte hemma! Har även jag börjat tagit in lite mer brunt hemma, men tycker att hösten är lite för långt bort än ;) Vill hålla kvar sommaren så långt det går!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Så bra du får gärna hojta när mattan trillar in så ska jag kika :)

    Kramkram!

    SvaraRadera