söndag 25 september 2011

En hel hög...



... med böcker är senaste loppisfyndet! Gamla utgåvor av kända klassiker för 5 kr/st! Det kan nog anses som ett riktigt loppisfynd i mina ögon!

Jag försöker att besöka en loppis minst en gång i veckan. Jag älskar spänningen och så klart fynden! Ibland kommer man hem tomhänt och ibland med flera kassar för inga pengar alls! Just barnböcker är något som man verkligen kan hitta billigt. Mina barn älskar att bläddra i böcker (och så klart även högläsning av dem). En del böcker blir rätt hårt åtgågna och älskade i massor, då är det bra att kunna fylla på förråden med nya spännande!

I dagens skörd ingick riktigt fina böcker av Astrid Lindgren och Elsa Beskow. Beskow har så vackra bilder i sina böcker tycker jag!

Kram M

10 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen Elsa Beskow och samlar numera på hennes barnböcker - månadsbilder mm

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Grattis till det fyndet! Ja verkligen helt outstanding bilder i de upplagorna!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Vilket fynd! sånt vill man gärna hitta på loppis!

    SvaraRadera
  4. Idag gjorde jag också några loppisfynt, så roligt när man hittar de där guldkornen.

    Älskar Elsa Beskow-bilderna.

    SvaraRadera
  5. Å, så gulligt litet skrivbord! Det skulle min äldsta lille skatt också vilja ha:-) Grattis till fynden! Ja, visst är det härligt med gedigna gamla barnböcker som Elsas och Astrids! Vissa sidor är ju så vackra att man kan rama in dem och hänga på väggen! Kram

    SvaraRadera
  6. Vilka fina fynd! Det är så charmigt med fina gamla böcker!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Gamla utgåvor har oftast de vackraste bilderna! Loppis är toppen när man vill hitta guldkorn.

    Satt för övrigt på loppis igår och sålde lite smått och gott. Gick väl sådär, men kul att få lite slantar i alla fall för saker som annars skulle kastas!
    Och jag sitter igen om ca 1 månad:)

    Kram Susanne

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Vilken mysig liten läs- och pysselhörna!

    SvaraRadera
  9. Håller med, barnböcker på loppis är prisvärt. Böcker över huvudtaget faktiskt :)

    Hoppas du hade en trevlig dag.
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  10. Vilka fynd. Elsa beskows böcker är verkligen fina.

    SvaraRadera