tisdag 17 januari 2012

Reportaget

Hej!

Jag har inte hunnit att visa er reportaget i Aftonbladets Härligt hemma! Det är en märklig känsla att se sitt hem och sig själv i tryck. Jag tycker att det är heeelt ok att visa upp mitt hem men inte lika kul att själv vara med på bild!







Idag känner jag mig en aning låg. Tydligen var igår årets stora deppdag, då folk har lite pengar kvar och våren känns avlägsen, men jag tror att det här är årets deppdag för mig. Mycket beror nog på att Thea varit ledsen vid lämning nu efter lovet. Det skär i mitt hjärta varje gång jag måste gå :-( Det går över fort har jag förstått, men det känns ändå så jobbigt! Hur brukar ni göra i sådana situationer?

Ha en fin tisdag!

Kram M

18 kommentarer:

  1. FINT reportage och du är jättefin!
    Det är så jobbigt med svåra lämningar - tror att det bara är att härda ut och vara uppmuntrande, så länge man vet att de trivs, men har en svacka. Men det är så tufft, jag vet. Fråga hur hon haft det på eftermiddagen - då brukar de säga "bra" eller "roligt" och då kan du fokusera på det nästa morgon :) Ha en fin dag trots deppdag! Kram Annelie

    SvaraRadera
  2. Visst är det jobbigt när de är ledsna när man lämnar på dagis. Men jag försöker skaka av mig det för jag vet att det går över snabbt, jag vet att han stortrivs på dagis och jag vet att han springer in på avdelningen de allra flesta dagarna med en sådan hastighet att han glömmer att säga hej då. Men just de där dagarna med tårar är svåra.

    SvaraRadera
  3. Hej
    När var du med i tidningen? de vill jag ju kolla in.
    Jadu min yngsta blir 17 i i år men jag kommer ihåg den känslan, tror jag bara härdade ut o lyssnade på vad fröknarna sa " det går så bra sen när du gått" Hon är idag en helt underbar tjej med fötterna på jorden och ambitioner och mål med sitt liv. Så jag tror du också ska lyssna på fröknarna.
    I morgon är en ny dag.. håll ut, kanske våren syns mer imorgon vännen.
    Sänder dig lite sol från Norberg
    Krusidullan

    SvaraRadera
  4. Vad kul med reportage! Förstår att det måste kännas jätteskumt att se sig själv och sitt hem i en tidning som många läser :)

    Hoppas du får en bra tisdag trots "låg-känslan".

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hej! Superfint reportage och du är en superfin tjej! Men jag förstår att det känns lite konstigt.. :) måste fråga igen, du kanske inte har sett eller hunnit svara på mina frågor men jag undrar vad det är för mått på ditt skafferi bl.a.? Vore skoj att se hur det ser ut inuti också.. :) hoppas du mår bättre snart, min lilla är ju 11 mån och snart kommer det där med dagis även hit, kan bara föreställa mig hur det känns.. Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Superfint repotage! Här ser man tydligt den enhetliga stilen och röda tråden i ditt hem:)

    Det där med lämningen är ju oftast bara en period. De allra flesta barn har ju de här perioderna. Mina har också haft dem när de gick på dagis. Jag försökte fokusera på att det blev bra när jag gått.
    Jobbigt i stunden, men övergående som sagt:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. ett reportage du kan vara stolt över. Det brukar vara så där med det små hoppas hon känner sig bättre till mods att bli lämnad snart♥
    Ha det så gott...tänk på vad mycket ljusare det redan blivit ute på eftermiddagarna..
    kram

    SvaraRadera
  8. Vår son var jätte ledsen hela första halvåret och då grät jag ibland hela vägen till jobbet. Det gick över sedan, men det var verkligen super jobbigt! Jobbar ju själv på förskola och vi brukar säga att föräldrarna ska ringa om de känner sig oroliga över sina barn. Jag var tvärtom, ville inte ringa för hur skulle jag må om jag hörde honom skrika i bakgrunden!?! Hoppas att det bara är för en period och att det snart blir bättre.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Uschameja. Sonen hade en sån period i höstas efter att ha varit hemma och sjuk några omgångar. För min del hjälpte det att ringa till förskolan efter nån timme och bara få höra att allt var bra och att han var som vanligt bara fem minuter efter att jag gått. Men det skär sannerligen i hjärat när man måste lämna vid dessa tillfällen.

    Spännande med reportaget. Ser så himla fint ut!

    SvaraRadera
  10. wow!!! congratulations :) the pictures are beautiful and your GORGEOUS house is well worth a magazine article and even more!
    Hugs federica

    SvaraRadera
  11. God kväll!

    När var ni med den?
    Var det i helgen?
    Isåfall missade jag den.

    Visst är det jobbigt när dom gråter och är ledsna.
    Jag led av det i 4 år men nu har vi lilla Ida som bara springer in.
    Hoppas att det blir bra snart.
    Vet hur det känns.

    Ha en fin kväll!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Åh, känns skönt att en till har stora deppdagen idag. Jag hade inte heller någon toppenlämning på dagis imorse, för min del beror det på att jag inte vet hur skruttan har det med kompisar på dagis...

    Jag hoppas att vi får en bättre dag imorgon!

    Kram♥

    SvaraRadera
  13. Underbar blogg som jag följer varje dag!!

    Tack för att du förgyller min dag!!

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Reportaget av ert hem ser jättefint ut!

    Tråkigt när hon är ledsen!Åh jag vet hur smärtsamt sånt kan vara i mamma hjärtat! Men jag tror att det kommer att ordna sig.

    Ha en fin dag
    Kram
    Heléne

    SvaraRadera
  15. Oj så fint reportage! Grattis! Mindre kul att du känner dig låg men jag hoppas att det känns bättre nu.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  16. Härligt Hemma blev en glad överraskning med reportaget och DU matchar fint ert underbara hem:)

    Dagislämningarna skär absolut i hjärtat ibland och man går iväg med brännande tårar men jag tänker att mitt barn har ett väldans kärleksfullt & harmoniskt liv med mycket roligheter och föräldrar som antagit uppgiften på största allvar att göra hennes liv till bästa tänkbara....så några timmar på dagis får hon ta eftersom jag vet att hon ändå har det väldigt bra där.
    Känns bättre för mig om jag påminner mig själv om att vi gör precis allt så bra som möjligt för henne, mer kan man ju faktiskt inte...

    Kram Anna V

    SvaraRadera
  17. Vilket fint reportage! Kul att du visade det här för jag missade det i tidningen!

    Hoppas att onsdagen varit en bra dag!Kram!

    SvaraRadera
  18. Tycker du om Shabby Chic och Vintage??!!
    var med och tävla om en tavla med egen bild och valfri text.
    Eller en färdig bild.

    Vill du hålla en tävling på din blogg så hör gärna av dig!

    SvaraRadera