fredag 17 augusti 2012

Vila

Godmorgon! Åh vad jag ser fram emot helgen efter denna veckas intensiva schema. Jag ska passa på att vila och bara göra sådant som jag gillar. Enkla saker som att bläddra i några tidningar, äta något gott, kanske se en bra film och bara sitta en stund och titta på våra kycklingar! Eventuellt blir det ett dopp också om vädret visar sig från sin bästa sida!


Massor av inspiration i form av tidningar. Sängbordet fick också ljust grå färg i somras. Den söta skylten köpte jag hos Ylva Skarp för någon vecka sedan. Väckarklocka från GreenGate.


Sjöutsikt från sovrumsfönstret! Ser ni att skänken nu fått knoppar!


En liten vinkel. Dörren till vänster att blivande badrum, mitten är klädkammaren och dörren till höger leder ut i allrummet. Spegel från IKEA med en söt liten ljusslinga. 
Mysigt fårskinn på golvet.


Enkla vita sängkläder i linne är favoriterna. Sänglampor från House Doctor (finns tyvärr inte längre). Taklampa i tunn bomull från min butik, påfyllt igår!

Ha en skön helg och tack för att du kikar in här!

Kram Miriam

16 kommentarer:

  1. Låter som en skön helg du har framför dej...
    Jag känner också av första jobbveckan, så här blir det också lugn och ro i helgen!

    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Blir så sugen på att måla taket i vårat sovrum helvitt, är vitlaserat nu. Det är ju så fint när man ser erat. Det kan helt enkelt inte bli för vitt enligt mig;)

    Härligt med sjöutsikt utanför.

    Ha en bra dag!

    Mvh/Janni

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint det fanns att se i ert sovrum, gillar verkligen klockan från Greengate o era lampor. Men skulle jag få önska mig något ut ert sovrum skulle det nog ändå bli utsikten, jösses vad härligt det måste vara att slå upp rullgardiner på morgonen!!

    Kram från Malin

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Så himla mysigt och fräscht sovrum du har! Härligt med sjöutsikt med. Jag älskar fårskinn, vart har du köpt din fina matta?!
    Kramar Clara

    SvaraRadera
  5. Såå fint. Kan ju inte vara finare enligt mitt tycke och smak.

    Trevlig helg.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  6. Du har det såå fint, jag gillar den enkla känslan i sovrummet! Hoppas du får en fin helg :)

    Kram Frida

    SvaraRadera
  7. Så härligt det låter! Man behöver pyssla om sig själv ibland och tillåta sig att bara vara. Vilken vacker skylt, och vad fint det ser ut hos dig!=) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Sooooo fresh and airy and beautiful, Miriam! :) Love it!

    xoxo laurie

    SvaraRadera
  9. Så delikat med hvitt! Så skönt det måste vara att vakna upp på morgonen och se sjön från sengen, blir avundsjuk;) ha en mysig och skön helg!

    SvaraRadera
  10. Vilket härligt och harmoniskt sovrum du har! Supersnygga lampor från HD!!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  11. Åh, vad krispigt och fint!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  12. Så vackert sovrum ni har, vitt och krispigt...me like :-)) Ser så rofyllt ut...Härligt!!! Letar inspiration till vårt sovrum som nu börjar bli klar efter vår renovering, vill också ha det så här ljust och fräsch. Tack för inspirationen!! Kram Paula

    SvaraRadera
  13. Såå fint!! Vill tipsa om loppis i Strömsholm på lördag 25 augusti! Massor med fina saker kläder och en massa annat!! Kl 10-15, Herrskogsvägen 22. Välkomna!!

    SvaraRadera
  14. Älskar bilderna i detta inlägg!!
    kram

    SvaraRadera